Al een paar dagen thuis - Reisverslag uit Haalderen, Nederland van Sam Kuster - WaarBenJij.nu Al een paar dagen thuis - Reisverslag uit Haalderen, Nederland van Sam Kuster - WaarBenJij.nu

Al een paar dagen thuis

Door: Sam Kuster

Blijf op de hoogte en volg Sam

22 Februari 2016 | Nederland, Haalderen

Hallo allemaal,

inmiddels zijn we allemaal al weer een paar dagen thuis en vandaag zijn we dan ook weer naar school geweest... Het is echt heel raar om ineens weer in Nederland te zijn en dat je de herinnering die je hebt nooit meer opnieuw kan meemaken. Je kan het alleen blijven vertellen en naar de foto's blijven kijken, maar je kan het niet meer aanraken.. Als ik terugkijk op de reis kan ik wel zeggen dat ik het echt geweldig heb gehad. Als ik de reis in een woord zou moeten omschrijven zou dat 'indrukwekkend' zijn, door alle dingen die we hebben gezien maar ook de band die we hebben opgebouwd met zijn allen. In het begin kende ik bijna niemand, nu heb ik met iedereen wel een leuke herinnering waar ik op terug kan kijken.

De laatste dag was nog best wel indrukwekkend. We gingen 's ochtends nog naar een 'assembly' op de school, die best wel zwaar geladen was omdat er in die week een jongetje van die school was overleden. Hier werd dan ook wat tijd aan besteed. Verder droegen een paar buddies een verhaaltje aan ons voor en bedankten ze ons voor het komen. Als het goed is komen volgend jaar ook een paar leerlingen van Emil Weder naar Nederland, dat zou leuk zijn! De meesten van ons kregen een cadeautje van zijn of haar buddy en toen zeiden we ze gedag. Veel van de buddies hadden het er moeilijk mee dat we gingen, dit was heel schattig om te zien. Nadat we doei hadden gezegd gingen we nog even terug naar onze hostel, pakten we onze koffers en vertrokken we naar Kaapstad. Hier hebben we nog even rondgelopen in Waterfront en toen zijn we toch echt op weg gegaan naar het vliegveld. De twee vluchten die we hadden verliepen heel rustig en snel, dus voor mijn gevoel waren we zo weer in Nederland!

Eenmaal op Schiphol kwam het besef dat ik in Zuid-Afrika was geweest pas echt. In de tijd dat ik er was probeerde ik het me te beseffen maar je wordt gedurende die tijd toch een beetje geleefd, in plaats van dat je het beleeft. Maar als ik nu de foto's terugkijk besef ik me heel goed wat ik allemaal heb meegemaakt.

Er volgen zometeen ook de foto's die ik jullie beloofd heb, zodat jullie ook een beetje kunnen meegenieten van de dingen die ik heb gezien en meegemaakt!

Bedankt voor het volgen van mijn blog. :)

Liefs,
Sam

  • 22 Februari 2016 - 19:07

    Papa:

    Hoi Sam ,papa vindt het mooie weerspiegeling van wat jij hebt beleefd ,,

  • 27 Februari 2016 - 00:35

    Maaike:

    Lieve Sam.

    Ik heb met veel plezier en bewondering je verslagen gelezen. Gaaf dat je dit hebt meegemaakt!!!!!

    Liefs Maaike

  • 21 December 2017 - 11:16

    Susanne Bosman Jolie:

    Hoi Sam
    Je zult je afvragen wie is dit nu maar ik ben al heel lang op zoek naar Jan en Gerda van Haren Ik had hun namen ingetypt op google en kwam bij jou mooie verhaal terecht wat mooi zeg knap van je!heb het met bewondering gelezen,Ik zag de namen Jan en Gerda on jou verslag voorbij komen en hoop dat ze van Haren heette zij waren oude buren van ons in nijmegen vroeger en wilde graag weer contact hebben ben al heel lang naar hun op zoek maar de gemeente mag dat niet zeggen Kan jij mijn helpen?
    Ik hoop via deze weg iets te horen
    Hartelijke groet Susanne Jolie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo, ik ben Sam Kuster en ik ben 15 jaar oud! Volgend jaar ga ik met een grote groep leerlingen naar Zuid-Afrika voor twee weken en op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van de voorbereidingen voor de reis en de reis zelf!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1083
Totaal aantal bezoekers 3528

Voorgaande reizen:

21 Februari 2016 - 08 Maart 2016

Maatschappelijke Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: