Voorstellen - Reisverslag uit Haalderen, Nederland van Sam Kuster - WaarBenJij.nu Voorstellen - Reisverslag uit Haalderen, Nederland van Sam Kuster - WaarBenJij.nu

Voorstellen

Blijf op de hoogte en volg Sam

22 September 2015 | Nederland, Haalderen

Hallo, ik ben Sam Kuster! Ik ben 16 jaar oud en ik ben dit jaar mijn 5e jaar gestart op het VWO. Omdat ik tweetalig onderwijs doe, is het verplicht om een buitenlandse stage te doen. Door school wordt elk jaar een reis naar Zuid-Afrika begeleid. Toen ik dit hoorde wilde ik gelijk gaan!

Onze school, het OBC Heister, werkt voor dit project samen met de Emil Weder Highschool, een school in Genadendal. Hier gaan we enkele dagen naar school in de twee weken dat we in Zuid-Afrika zijn en we zullen ook lessen verzorgen voor de basisschool daar!
Tijdens deze reis gaan we heel veel verschillende dingen doen. Dit zijn dingen zoals: Vrijwilligerswerk; naar school gaan; naar Kaapstad; presentaties houden; naar de Tafelberg; een dag meelopen met onze buddy's en nog veel en veel meer!

Voordat we naar Zuid-Afrika gaan moeten we ook een fundraising plan maken. Dit houdt in dat we een plan moeten gaan maken om geld in te zamelen waar we in Zuid-Afrika mensen mee gaan verrassen! Dit vind ik een van de mooiste aspecten van de reis. Ook het feit dat we met een groep gaan en deze ervaring met elkaar kunnen delen vind ik heel bijzonder.

Samen met deze groep hebben we al een paar bijeenkomsten gehad. Op de vorige bijeenkomsten hebben we de definitieve datum van ons vertrek te horen gekregen; 5 februari gaan we dan eindelijk naar Zuid-Afrika! Over een paar weken hebben we een teambuildingsdag. Op deze teambuildingsdag gaan we elkaar nog beter leren kennen zodat we een hechte groep worden. Daarna volgen er nog veel meer bijeenkomsten waarin we plannen maken voor ons verblijf en verder gaan met ons fundraisingsplan.

Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen rondom de reis!

Liefs,
Sam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo, ik ben Sam Kuster en ik ben 15 jaar oud! Volgend jaar ga ik met een grote groep leerlingen naar Zuid-Afrika voor twee weken en op dit profiel zal ik jullie op de hoogte houden van de voorbereidingen voor de reis en de reis zelf!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 3535

Voorgaande reizen:

21 Februari 2016 - 08 Maart 2016

Maatschappelijke Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: